تصفیه آب 10 متر مکعب

دستگاه تصفیه آب 10 متر مکعب

تصفیه آب 10 متر مکعب

در این بخش کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای طراحی و تهیه دستگاه تصفیه آب 10 متر مکعب را برای شما گردآوری کردیم. بعد از مطالعه این مقاله می توانید سفارش خود را در فرم زیر ثبت کنید و یا استعلام قیمت بگیرید.

سیستم تصفیه آب 10 متر مکعب اسمز معکوس در میان دستگاه های تصفیه آب، از کاربردی ترین دستگاه هایی است که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل کاربرد زیاد این دستگاه، کارایی بالا، دوام و صرفه اقتصادی آن است و مناسب مصارف صنعتی می باشد. دستگاه آب شیرین کن صنعتی 10 متر مکعب را می توانید از شرکت مهندسی پی آب پالیز تهیه کنید و قبل از خرید نیز از مشاوره های رایگان کارشناسان بهره مند شوید. برای آشنایی با اجزا و ویژگی های این دستگاه، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

معرفی دستگاه تصفیه آب 10 متر مکعب

دستگاه تصفیه آب 10 متر مکعب به روش اسمز معکوس کار می کند و می تواند در یک شبانه روز 10 متر مکعب آب را تصفیه کند. آب تصفیه شده توسط این دستگاه عاری از هر گونه آلودگی ها و آلاینده ها همچون کلر، سرب، آهن و منگنز، نیترات و نیتریت، فلزات سنگین، مس، آرسنیک و … می باشد و سختی های آب را به طور کامل از بین می برد.

سیستم تصفیه آب 10 متر مکعب به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود و روش تصفیه آن نیز اسمز معکوس است. اسمز معکوس بهترین سیستم تصفیه آب مورد نیاز برای صنعت و کشاورزی است و ناخالصی های موجود در آب را تا 96.5 درصد حذف می کند.

مشخصات فنی تصفیه آب 10 متر مکعب

پیشنهاد فنی و مالی پی آب پالیز در مورد دستگاه تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس (RO) به ظرفیت تولید 10 متر مكعب در شبانه روز آب با TDS کمتر از 50 میلی گرم در لیتر (TDS آب خام 3000 و با دماي 25 درجه سانتي گراد در نظر گرفته شده است) به شرح زیر می باشد.

بخش پیش تصفیه (Pretreatment Unit)

بوستر پمپ

تصفیه آب 10 متر مکعب از یکسری فیلترهای شنی و کربنی تشکیل می شود که وظیفه تامین فشار مورد نیاز این فیلترها با بوستر پمپ است. بوستر پمپ دارای بخشی به نام پرشر سوئیچ می باشد که فشار آن را کنترل می کند و اگر میزان فشار بیش از حد مجاز افزایش یابد، آن را از مدار خارج می کند و بدین ترتیب آسیبی متوجه دستگاه نخواهد شد. در جدول زیر مشخصات فنی و در کنار آن تصویر این پمپ آمده است.

نوعسانتریفیوژ افقی
مارک و کشور سازندهدیزل یا لیو یا فورس
ظرفیت آبدهی1 M3/H
فشار کار4 Bar
جنس پوستهاستیل
توان مصرفی0/05.KW
تعداد1 دستگاه
مدل
بوستر پمپ

فیلتر شنی

از بین بردن ذرات معلق موجود در آب، کدورت ها، بو و رنگ آب به عهده فیلترهای شنی و کربنی است که دارای سایز های مختلفی می باشد. مشخصات فنی و تصویر این نوع از فیلتر ها را در زیر مشاهده می کنید:

نوععمودی
جنس مخزنوتک یا نوآ
ظرفیت آبدهی4 M3/H
فشار کار2-10 Bar
قطر30 cm
ارتفاع120 cm
میزان سیلیس200 kg
محدوده دانه بلندیسیلیس نمره یک از قطر 0.5 میلی متر تا 1.5 میلی
متر
سیلیس نمره دو از قطر 2 میلی متر تا 4 میلی متر
سیلیس نمره سه از قطر 4 میلی متر تا 6 میلی متر
تعداد و سایز شیرآلات اصلیشیر نیمه اتومات
فیلتر شنی

فیلتر کربنی

فیلتر کربنی به منظور حذف کلر ، رنگ و بو درون مخزنی از جنس فایبرگلاس استفاده می گردد. مشخصات فنی و تصویر این نوع از فیلتر ها را در زیر مشاهده می کنید:

نوععمودی
جنس مخزنوتک یا نوآ
ظرفیت آبدهی4 M3/H
فشار کار2-10 Bar
قطر30 cm
ارتفاع120 cm
تعداد و سایز شیرآلات اصلیشیر نیمه اتومات
مقدار کربن10 کیلوگرم
تعداد دستگاه1 عدد
فیلتر کربنی

میکرو فیلتر

از میکرو فیلترها به منظور حذف هرچه بهتر کدورت آب تا حذف ذرات به قطر 5 میکرون مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد فیلترهای میکرونی نیز مشابه عملکرد فیلترهای شنی می باشد. مواد کلوییدی تا قطر 1 میکرون که از فیلترهای شنی و کربن اکتیو عبور کرده اند در این قسمت از آب گرفته خواند شد و SDI آب به کمتر از 3 خواهد رسید. بدین ترتیب آب آماده ورود به فیلتر ممبران می شود.

مارک و کشور سازندهاستریم یا مشابه
گذر آب4 M3/H
جنس فیلترالیاف پلی پروپیلن (PP)
قطر و ارتفاع فیلتر20×2.5 inch
سایر حفره ها5 میکرون
جنس محفظهجانبو
فشار کار2-10 bar
تعداد محفظه2
تعداد فیلتر1
تعداد و نوع فشار سنج1عدد / 10-0 bar با صفحه
نمایش 6 سانتی
میکروفیلتر جانبو

دانلود کاتالوگ راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب 10 متر مکعب

download

اجزای دستگاه تصفیه آب

پمپ فشار قوی (HPP)

آب برای گذر از سطح غشاهای نیمه تراوا (ممبران ها) باید دارای فشار مناسب باشد. هر چه شوری آب بالاتر باشد فشار کار سیستم نیز بالاتر خواهد رفت. مشخصات این دستگاه را در جدول زیر مشاهده کنید:

نوعسانتریفیوژ طبقاتی
مارک و کشور سازندهدیزل یا CNP یا لیو
ظرفیت آبدهی2 M3/H
فشار کار15 bar
جنس پوستهSS304
توان مصرفی1.5 KW
تعداد1 دستگاه
مدل
پمپ فشار قوی

غشاء نیمه تراوا (ممبران – Memberane)

ممبران یا غشای نیمه تراوا بخش اصلی دستگاه تصفیه آب 10 متر مکعب اسمز معکوس است که ذرات جامد محلول در آب را با دقت 99.6 درصد حذف می کند. نام دیگر این فیلتر، غشای نیمه تراوا است که بخش اصلی دستگاه تصفیه آب صنعتی RO می باشد و می تواند کلیه ذرات جامد محلول در آب یا TDS را با دقت فیلتراسیون 99.6% تصفیه کند.

مارک و کشور سازندهفیلمتک اروجینال آمریکا – 6 ماه گارانتی
مدلBW30-40
قطر و ارتفاع4×40 اینچ
جنس و نوع بافتپلی آمید SPIRAL WOUND
محدوده Ph2-11
مقاومت در برابر درجه حرارت45-2 درجه سانتی گراد
درصد حذف املاح99.5%
سطح فعال7.2 M2
تعداد2
ممبران

پوسته های تحت فشار (پرشر وسل – PRESSURE VESSEL)

برای محافظت از ممبران ها در تصفیه آب 10 متر مکعب از پرشروسل استفاده می شود. ممبران ها داخل پرشروسل قرار می گیرند این قطعه تحمل بالایی در برابر فشار ها نیز دارد.

مارک و کشور سازندهنوآ یا فریود یا وتک
جنسFRP
قطر4 اینچ
طول2 المانه
ماکسیمم فشار کار300 psi
تعداد1 عدد
پرشر وسل

فشار سنج

گیج فشار در دستگاه تصفیه آب 10 متر مکعب، فشار را در نقاط مختلف دستگاه اندازه گیری می کنند و کنترل کننده فشار ورودی و خروجی هستند. این قطعه در بخش های مختلف دستگاه از جمله بعد از پمپ تصفیه آب قرار دارد.

مارک و کشور سازندهتایوان
جنس6 عدد / 10-0 bar 25-0 با
صفحه نمایش 6 سانتی
محل نصبورودی ممبران ها + خروجی پساب
فشار سنج

جریان سنج

جریان سنج ها به منظور نشان دادن میزان آب ورودی و تولیدی و آب پساب مورد استفاده قرار می گیرد. برای بررسی میزان دبی آب در قسمت های مختلف دستگاه تصفیه آب 10 متر مکعب از فلومتر ها استفاده می شود.

مارک و کشور سازندهتایوان LZS یا مشابه
نوعروتامتری
محل نصبآب تولید + پساب + ورودی
تعداد3 عدد
ظرفیت
فلومتر

کنترل کننده فشار پایین (LPC)

جهت کنترل افت فشار در سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.

مارک و کشور سازندهDANFOSS دانمارک
فشار کار0.2 – 7.5 bar
تعداد1 عدد
کنترل کننده فشار پایین

تابلو

طراحی تابلو بر اساس ROC می باشد به همراه نمایش الگوریتم کارکرد دستگاه و سیستم تشخیص خطا در سیستم:

مارک و کشور سازندهکریت
نوعOnline
تعداد1 عدد
نمایشگردیجیتالی
تابلو دیجیتال

جعبه کنترل سیستم

جهت کنترل خودکار دستگاه ، تابلو برق با کلیه ورودی و خروجی های مورد نیاز در نظر گرفته شده است. کلیه تجهیزات راه انداز از قبیل کنتاکتور، بی متال ، رله تایمر و کنترل دما از مارک های معتبر تامین خواهد شد. همچنین سیستم مجهز به ROC می باشد.

لوله کشی ها ارتباطی

کلیه لوله کشی های ارتباطی فشار پایین از جنس UPVC صنایع غذایی خواهد بود. کلیه لوله کشی های ارتباطی فشار بالا از جنس SS304 صنایع شیمیایی خواهد بود.

شاسی دستگاه

شاسی دستگاه از پروفیل های استیل 304 ساخته می شود و در نقاط تمرکز فشار تقویت خواهد شد.

ابعاد
طول220 cm
عرض80 cm
ارتفاع160 cm

واحد تزریق مواد شیمیایی

در سیستم تصفیه آب 10 متر مکعب از سیستم تزریق آنتی اکسالانت نیز استفاده می شود. آنتی اکسالانت همان ماده ضد رسوب برای جلوگیری از رسوب یون ها روی ممبران ها است که شامل پمپ تزریق و مخزن ذخیره می باشد.

برای تزریق آنتی اکسالانت، دوزینگ پمپ در دستگاه وجود دارد که می تواند تزریق را با دقت بالا و فشار مناسب انجام دهد. مقدار تزریق آنتی اکسالانت نیز بستگی به آنالیز آب ورودی و احتمال تشکیل رسوبات بر روی ممبران ها دارد.

پمپ تزریق

مشخصات فنی پمپ تزریق به شرح زیر می باشد:

مارک و کشور سازندهSEKO ایتالیا
ظرفیت تزریق5 LHP
فشار کار8 bar
تعداد1 عدد

مخزن

مشخصات فنی:

سازندهنکا پلاستیک یا سازنده داخلی مشابه
جنسپلی اتیلن
ظرفیت50 لیتر
تعداد1 عدد

EC متر

مشخصات فنی:

مارک و کشور سازندهCREATE تایوان
نوعOnline
تعداد1 عدد
محل نصب سنسورآب تولید
ec متر

نگهداری از دستگاه تصفیه آب 10 متر مکعب

برای نگهداری اصولی از سیستم تصفیه آب 10 متر مکعب حتما باید بعضی نکات مهم را مد نظر قرار دهید. از جمله آنکه :

  • در زمان مشاهده هر گونه مشکل و ایراد در عملکرد دستگاه، با کارشناسانی که دستگاه را نصب کرده اند تماس بگیرید و خودتان اقدام به تعمیرات دستگاه نکنید.
  • با مشاهده تغییر رنگ فیلتر میکرونی به رنگ تیره و کدر، حتما آن را تعویض کنید.
  • اگر آب ورودی به تصفیه آب 10 متر مکعب از آب شهری است، به علت آنکه دارای کلر است حتما میزان کلر عبوری از فیلترهای کربنی را بررسی کنید و می توانید از کیت های تست کلر کمک بگیرید.
  • فشار سنج دستگاه را همواره بررسی کنید و اگر اختلاف فشار مشاهده کردید حتما با شرکتی که دستگاه را خریداری کرده اید تماس بگیرید.
  • اگر می خواهید تصفیه آب 10 متر مکعب را برای مدت بیشتر از سه روز خاموش کنید، حتما باید ممبران های اسمز معکوس را داخل محلول نگهدارنده غوطه ور کنید و اگر این کار را انجام ندهید، ممبران ها قابل استفاده نخواهند بود.
  • برای شرایط اضطراری، فیلترهای یدکی دستگاه را تهیه کنید.

قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب 10 متر مکعب اسمز معکوس

در صورت نیاز به خرید دستگاه تصفیه آب 10 متر مکعب اسمز معکوس توصیه می شود از شرکت های معتبر اقدام به خرید این دستگاه کنید همچنین در زمان خرید مواردی همچون گارانتی و خدمات پس از فروش را مد نظر قرار دهید.

شرکت پی آب پالیز می تواند برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی بهترین انتخاب شما باشد. این شرکت با تیم مهندسی حرفه ای، انواع دستگاه آب شیرین کن در ظرفیت های 5، 10، 15 تا 200 متر مکعب را طراحی می کند. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مشاوره و طراحی دستگاه تصفیه آب، با کارشناسان شرکت تماس بگیرید و سپس در صورت تمایل، ساخت دستگاه مورد نیاز خود را سفارش دهید.

گام پایانی

همراهان گرامی، در این بخش با کلیه قطعات ، مشخصات دقیق و تعداد آن ها جهت استفاده در یک سیستم تصفیه آب صنعتی با حجم 10 متر مکعب آشنا شدیم. اگر سوالی برایتان ایجاد شد می توانید در پایین همین صفحه سوال یا نظر خود را درج کنید.

همچنین شما می توانید در صورت نیاز به سوالات بیشتر و یا جهت سفارش محصول خود با ما در تماس باشید و یا در فرم بالای همین صفحه شماره تلفن خود را ثبت کنید تا ما در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

بیشتر بخوانید

قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب 15 متر مکعب به همراه کلیه جزئیات و قطعات مورد نیاز

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

دیدگاه بگذارید