استعلام قیمت این محصول

تماس جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش

پمپ تصفیه آب صنعتی

تصفیه خانه های آب باید کارایی، قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن زیر ساخت های پمپاژ خود را که نقش مهمی در تصفیه آب صنعتی دارند را به حداکثر برسانند. تغییرات فصلی در کیفیت آب تأثیر می گذارد که می توانند در دماهای بالاتر غلظت خود را از دست بدهند. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با پمپ تصفیه آب صنعتی لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.

آشنایی با پمپ های تصفیه آب

با ارزش ترین منبع روی کره زمین، آب است، چیزی است که مردم هر روز آن را بدیهی می دانند. مقدار آب روی زمین اساساً برای میلیاردها سال ثابت مانده است. اگرچه حجم کمی از مولکول‌های هیدروژن گهگاه به فضا تبخیر می‌شود، اکثریت قریب به اتفاق مولکول‌ها با اکسیژن موجود در جو مخلوط می ‌شوند و در یک چرخه حلقه بسته به زمین می ‌افتند که دارای ویژگی ‌های: تبخیر، تراکم، بارش، نفوذ و رواناب سطحی است.

تقاضای آب به طور فزاینده ای زیاد است، زیرا بیش از هر زمان دیگری از آن استفاده می شود. با افزایش جمعیت سیاره، مصرف افزایش می یابد، اما کمی بیش از 1 درصد از ذخیره آب روی زمین می تواند به عنوان آب آشامیدنی استفاده شود. دولت ها و شرکت های خصوصی آب باید با این کالای گرانبها با نهایت دقت رفتار کنند.

آنها مسئول تامین آب آشامیدنی سالم هستند که این کار را از طریق پمپ تصفیه آب انجام می دهند. برای دستیابی به این اهداف، تصفیه خانه های آب باید کارایی، قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن زیرساخت های پمپاژ خود به ویژه پمپ های اندازه گیری را که نقش مهمی در تحویل دقیق افزودنی های شیمیایی لازم برای تصفیه آب دارند را به حداکثر برسانند.

  • بهره وری

هر برنامه تصفیه آب می تواند از مزایای بهره وری ناشی از کاهش مصرف برق و افزایش دقت دوز شیمیایی بهره مند شود. قبض برق و هزینه های شیمیایی اکثر هزینه های عملیاتی تصفیه خانه های آب را تشکیل می دهد، بنابراین افزایش بهره وری در این مناطق قابل توجه است.

پمپ تصفیه آب باید دارای موتورهای کارآمدتر با فناوری محرک باشد که می ‌تواند طیف وسیعی از جریان‌ ها را بدون تأثیر تغییرات فشار تخلیه کنترل کند. پمپ ‌های مورد استفاده در این برنامه ‌ها نیز باید قابلیت خاموشی ۱۰۰۰ به ۱ را با دقت حالت پایدار +/- ۱ درصد ارائه دهند.

در برنامه ‌های تصفیه آب، فرایند خاموشی مهم است، زیرا حجم و کیفیت آب ورودی می ‌تواند به طور منظم متفاوت باشد. تصفیه خانه ‌های شهری واقع در رودخانه ‌ها برای مقابله با طوفان ‌هایی که گل و رسوب می ‌آورند به انعطاف‌پذیری نیاز دارند، در حالی که تصفیه ‌خانه‌ های روی دریاچه ‌های بزرگ با تغییرات نسبتاً کمی ممکن است فقط به حداقل تغییرات دوز نیاز داشته باشند.

تفاوت ‌های فصلی بر کاهش کیفیت آب تأثیر می ‌گذارند، چرا که غلظت یا کارایی آب در دماهای بالاتر متفاوت است. تصفیه بیش از حد آب خیلی مطلوب نیست و محصول بهتری تولید نمی کند، لذا ایجاد تعادل مناسب در این حوزه بسیار مهم است و این به طور مستقیم با دقت و قابلیت ‌های خاموشی پمپ ‌های اندازه‌گیری مورد استفاده برای فرآیند مرتبط است.

leo water pumps 1000x1000 1

نکات قابل توجه در بررسی عملکرد پمپ تصفیه آب

در بررسی عملکرد پمپ تصفیه آب باید بدانید که نیروگاه هایی که به صورت شبانه روزی کار می کنند، قابلیت اطمینان برای آن ها بسیار مهم است. در حقیقت همه پمپ ها برای ارائه عملکرد مشخص، نیاز به تعمیر و نگهداری اولیه دارند. به طور معمول، تأسیسات، تصفیه پمپ ‌های دیافراگمی را با حرکت مکانیکی انتخاب می‌ کنند.

مزیت پمپ ‌های دیافراگمی که به صورت مکانیکی فعال می ‌شوند این است که نسبت به پمپ‌ های پریستالتیکی بین عملیات تعمیر و نگهداری طولانی ‌تر، کارایی بالاتری دارند و ثابت شده است که کارکرد آنها ایمن ‌تر است.

پمپ ‌های دیافراگمی از لوله ‌ها یا شیلنگ ‌های پلیمری استفاده نمی‌ کنند که در اثر تماس با غلتک ‌های محرک فرسوده ‌شوند، که وقتی ضعیف می ‌شوند ویژگی ‌های جریان را تغییر می ‌دهند و در نهایت بدون هیچ مشکلی از کار می ‌افتند.

پمپ ‌های دیافراگمی که به صورت مکانیکی فعال می‌ شوند، طراحی قوی ‌تر و ثابت ‌شده ‌تری دارند، عمر طولانی ‌تری دارند، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند، زمان کارکرد کارخانه را به حداکثر می ‌رسانند و خطرات مربوط به نشت یا نشت ناشی از خرابی شیلنگ‌ ها یا لوله ‌ها را به حداقل می‌ رسانند.

هوشمندی و عملکرد مناسب پمپ ها با طراحی شروع می شود. جنبه های کنترلی در پمپ تصفیه آب باید بتواند فرآیند را بدون رله یا سایر تابلوهای کنترل، کنترل کند.

کنترل پمپ های تصفیه

همان طور که گفته شد، هوشمندی پمپ با طراحی شروع می شود. تمام جنبه های کنترلی در یک پمپ اندازه گیری شده، باید بتواند فرآیند استفاده از پمپ را بدون رله یا دخالت سایر تابلوهای کنترل، بررسی کند.

پمپ ها باید بتوانند با چندین دستگاه دیجیتال و آنالوگ برای مدیریت طرح های کنترل مختلف مانند ورودی پالس، رویدادهای زمان بندی شده یا فرآیندهای دسته ای ارتباط برقرار کنند. اتصال از راه دور نیز باید برای فعال کردن کنترل و بازخورد در زمان واقعی در دسترس باشد.

انعطاف پذیری در پمپ های تصفیه آب بسیار مهم است، زیرا مقررات می توانند هر سال با تکامل استانداردها تغییر کنند و سختگیرانه تر شوند. اغلب اوقات، شرایط عملیاتی و الزامات فرآیند استفاده از پمپ های تصفیه تغییر می کند. در نتیجه، تجهیزات پمپ باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشند تا کنترل مورد نیاز را با تغییر نیازمندی ها فراهم کنند.

سخن آخر

یکی از بزرگترین مسائلی که کارخانه های تصفیه آب باید به آن توجه کنند، استفاده درست از پمپ آب است. مواد شیمیایی سفید کننده مانند هیپوکلریت سدیم زمانی که به هم می ریزند مستعد گاز شدن هستند. هنگامی که یک سیال به گاز تبدیل می شود، پمپ می تواند به گاز متصل شود و باعث توقف حرکت شود.

پمپ های دیافراگمی این مشکل را با اطمینان از سرعت بالای سیال در سر پمپ برطرف می کنند. فن آوری جلوبندی روی دیافراگم تمام انتهای مایع را با هر ضربه تخلیه می کند، آن را تمیز می کند و کل سر را تخلیه می کند تا حباب های هوا نتوانند جمع شوند و بخار ایجاد کنند. اینجاست که استفاده از پمپ های تصفیه آب بسیار اهمیت پیدا می کند، لذا لازم است در حین استفاده دقت کافی را داشته باشید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ها و نظرات

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای