تصفیه آب 50 متر مکعب

دستگاه تصفیه آب 50 متر مکعب

تصفیه آب 50 متر مکعب

در این بخش کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای طراحی و تهیه دستگاه تصفیه آب 50 متر مکعب را برای شما گردآوری کردیم. بعد از مطالعه این مقاله می توانید سفارش خود را در فرم زیر ثبت کنید و یا استعلام قیمت بگیرید.

دستگاه های تصفیه آب صنعتی که با اسم دستگاه آب شیرین کن صنعتی نیز شناخته می شوند، در ظرفیت های تولید متفاوت توسط صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم به کار رفته در اکثر این دستگاه ها، اسمز معکوس است تا آبی کاملا سالم و بدون آلاینده خروجی آنها باشد. شما در این صفحه با مشخصات و ویژگی های دستگاه تصفیه آب 50 متر مکعب آشنا خواهید شد. اگر قصد خرید این دستگاه را دارید، در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

معرفی دستگاه تصفیه آب صنعتی با ظرفیت 50,000 لیتر

دستگاه تصفیه آب صنعتی 50 متر مکعب با ظرفیت تولید 50 هزار لیتر آب در شبانه روز، برای کاربردهای صنعتی، گلخانه ای، کشاورزی و … استفاده می شود. این دستگاه با حذف آلاینده هایی همچون کلر، سرب، آهن، منگنز، نیترات، نیتریت، مس، فلزات سنگین و همچنین از بین بردن بو و طعم نامطبوع، آب سالم و با کیفیت را تحویل می دهد.

شیوه تصفیه آب توسط دستگاه آب شیرین کن صنعتی 50 متر مکعب، اسمز معکوس است که جزو کارآمدترین روش ها محسوب می شود.

بخش پیش تصفیه (Pretreatment Unit)

روش تصفیه آب توسط دستگاه تصفیه آب 50 متر مکعب

همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره شد، روش تصفیه آب توسط دستگاه تصفیه آب 50 متر مکعب، اسمز معکوس است. در این دستگاه فیلترهای ممبران تعبیه شده اند و یک پمپ فشار قوی هم وجود دارد که وظیفه این پمپ، تامین فشار لازم برای عبور آب از فیلتر ممبران می باشد. با عبور آب از فیلتر ممبران، بیش از 99 درصد ناخالصی هم پشت فیلتر باقی می مانند و آنچه که از فیلتر عبور می کند، تماما آب خالص است که قابل استفاده در صنایع گوناگون خواهد بود.

بوستر پمپ

بوستر پمپ به منظور تامین فشار لازم جهت عبور آب از بخش پیش تصفیه (فیلتر شنی، فیلتر کربنی و میکرو فیلتر) در نظر گرفته شده است.

نوعسانتریفیوژ افقی
مارک و کشور سازندهدیزل یا لیو
ظرفیت آبدهی5 M3/H
فشار کار5 Bar
جنس پوستهاستیل و جنس پروانه استیل
توان مصرفی1/1.KW
تعداد1 دستگاه
مدل
بوستر پمپ

فیلتر شنی

فیلتر شنی به منظور حذف کدورت از سیلیس در دانه بندی مختلف درون مخزنی از جنس فایبرگلاس استفاده می گردد. مشخصات فنی و تصویر این نوع از فیلتر ها در دستگاه تصفیه آب صنعتی 50 متر مکعب را در زیر مشاهده می کنید:

نوععمودی
جنس مخزنوتک یا مارتین
ظرفیت آبدهی8 M3/H
فشار کار2-10 Bar
قطر45 cm
ارتفاع160 cm
میزان سیلیس300 kg
محدوده دانه بلندیسیلیس نمره یک از قطر 0.5 میلی متر تا 1.5 میلی
متر
سیلیس نمره دو از قطر 2 میلی متر تا 4 میلی متر
سیلیس نمره سه از قطر 4 میلی متر تا 6 میلی متر
تعداد و سایز شیرآلات اصلیشیر نیمه اتومات
فیلتر شنی

فیلتر کربنی

فیلتر کربنی در دستگاه 50 متر مکعب به منظور حذف کلر ، رنگ و بو درون مخزنی از جنس فایبرگلاس استفاده می گردد. مشخصات فنی و تصویر این نوع از فیلتر ها را در زیر مشاهده می کنید:

نوععمودی
جنس مخزنوتک یا نوآ
ظرفیت آبدهی8 M3/H
فشار کار2-10 Bar
قطر45 cm
ارتفاع160 cm
تعداد و سایز شیرآلات اصلیشیر نیمه اتومات
مقدار کربن25 کیلوگرم
تعداد دستگاه1 عدد
فیلتر کربنی

میکرو فیلتر

در دستگاه های آب شیرین کن 50 متر مکعب از میکرو فیلترها به منظور حذف هرچه بهتر کدورت آب تا حذف ذرات به قطر 5 میکرون مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد فیلترهای میکرونی نیز مشابه عملکرد فیلترهای شنی می باشد. مواد کلوییدی تا قطر 1 میکرون که از فیلترهای شنی و کربن اکتیو عبور کرده اند در این قسمت از آب گرفته خواند شد و SDI آب به کمتر از 3 خواهد رسید. بدین ترتیب آب آماده ورود به ممبران ها می شود.

مارک و کشور سازندهاستریم یا مشابه
گذر آب10 M3/H
جنس فیلترالیاف پلی پروپیلن (PP)
قطر و ارتفاع فیلتر20×2.5 inch
سایر حفره ها5 میکرون
جنس محفظه جانبو یا UPVC یا SS304
فشار کار2-10 bar
تعداد محفظه3
تعداد فیلتر1
تعداد و نوع فشار سنج1عدد / 10-0 bar با صفحه
نمایش 6 سانتی
میکروفیلتر جانبو

دانلود کاتالوگ راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب 50 متر مکعب

download

کاربردهای دستگاه تصفیه آب 50 متر مکعب

دستگاه تصفیه آب 50 متر مکعب با ظرفیت تولید مناسبی که در شبانه روز دارد، در زمینه های مختلفی همچون موارد زیر می تواند استفاده شود :

  • کشاورزی
  • باغداری
  • گلخانه ها
  • کارخانه های آب معدنی و نوشابه
  • تولید مواد غذایی
  • آزمایشگاه ها
  • صنایع دارویی و بهداشتی
  • صنایع نساجی
  • صنایع بافندگی
  • استخرهای پرورش ماهی
  • مراکز پرورش طیور
  • فروشگاه های تهیه و توزیع آب
  • و …

نکاتی برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی ro را دارید، لازم است بدانید که این دستگاه در ظرفیت های تولید شبانه روزی متفاوت طراحی شده است و شما با توجه به نیاز خود به آب تصفیه شده، می بایست دستگاهی با ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

چند نکته مهم که باید برای خرید دستگاه تصفیه آب 50 متر مکعب مدنظر قرار دهید، به شرح زیر هستند :

اولین قدم در انتخاب دستگاه تصفیه آب صنعتی این است که کیفیت آبی که قرار است تصفیه شود را بررسی کنید. در واقع باید بدانید که سطح کیفیت آب چقدر است و سپس دستگاهی با ویژگی های آن انتخاب کنید.

اگر سختی آب زیاد باشد، نیاز است که دستگاه با داشتن فیلتر های مخصوص، املاح و آلاینده های مضر را حذف کند. همچنین میزان شوری آب نیز حائز اهمیت می باشد به طوری که دستگاه های تصفیه آب صنعتی مناسب با شوری آب در سه سطح کمتر از ۸۰۰۰ ، بین ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ و برای مصارف خاص کمتر از ۱۰۰۰۰ وجود دارند که لازم است این مورد را نیز مد نظر قرار دهید.

آبی که تصفیه می شود آلاینده های زیادی دارد که این آلاینده ها همچون آرسنیک، کلر، سرب، سلنیوم، فلوراید و … برای سلامتی مضر هستند. وجود این آلاینده ها در آب باعث مشکلاتی از جمله خشکی پوست و مو، مسمومیت، ضایعات پوستی و آسیب های دیگر می شود به همین دلیل باید در زمان خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی، به توانایی آن در از بین بردن آلاینده ها توجه شود.

برند دستگاه تصفیه آب صنعتی نیز مهم است زیرا برندهای زیادی در بازار هستند که هر کدام وظیفه پاکسازی آب از هر گونه آلودگی را دارند اما از نظر قطعات و کیفیت ساخت، تفاوت هایی دارند.

برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی از برند معتبر، به سراغ شرکت های معتبر بروید و از کارشناسان فروش شرکت راهنمایی دریافت کنید. در همین راستا می توانید با کارشناسان شرکت پی آب پالیز تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

گارانتی دستگاه تصفیه آب صنعتی 50 متر مکعب بسیار مهم است و لازم است در هنگام خرید از شرکت بپرسید که گارانتی ارائه می کند یا نه. ممکن است قطعات دستگاه پس از مدتی استفاده دچار آسیب دیدگی شوند و نیازمند تعویض یا تعمیر باشند. یک گارانتی معتبر می تواند هزینه های تعمیر و تعویض قطعات دستگاه را کمتر کند.

پس از خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی و استفاده از آن، در بازه های زمانی مختلفی نیاز به تعویض فیلترها خواهد بود که در صورت ارائه شدن خدمات پس از فروش توسط شرکت، می توانید از این خدمات استفاده کنید.

به طراحی ظاهری و همچنین کیفیت متریال آن توحه داشته باشید و درباره قطعاتی که در دستگاه به کار رفته اند تحقیق کنید. متریال و قطعات نامرغوب دستگاه تصفیه آب صنعتی، روی کیفیت نهایی آب تاثیر منفی می گذارند همچنین دوام و طول عمر پایینی هم دارند.

بدنه دستگاه تصفیه آب نیز بهتر است از استیل باشد زیرا استیل در برابر نمک موجود در آب مقاومت بالایی دارد و دچار زنگ زدگی هم نمی شود.

دستگاه تصفیه آب صنعتی در ظرفیت های تولید شبانه روز متفاوت طراحی می شود و شما با توجه به صنعت خود و میزان آبی که در شبانه روز نیاز دارید، می توانید دستگاه با ظرفیت تولید 5، 10، 15، 25، 50، 75، 100 متر مکعب و بالاتر را تهیه کنید.

اگر پس از انجام آزمایشات بر روی آب مشخص شده است که میزان SDI آن بالاتر از 5 است، ضروری است که در دستگاه تصفیه آب 50 متر مکعب، سیستم پیش تصفیه تعبیه شده باشد تا درجه SDI آب را به حداقل برساند.

نوع پمپ استفاده شده در دستگاه نیز مهم است و باید درباره برند و توان پمپ بررسی کنید. برای تصفیه آب صنعتی لازم است که از پمپ های فشار بالا استفاده شود.

اجزای دستگاه تصفیه آب

پمپ فشار قوی (HPP)

آب برای گذر از سطح غشاهای نیمه تراوا (ممبران ها) باید دارای فشار مناسب باشد. هر چه شوری آب بالاتر باشد فشار کار سیستم نیز بالاتر خواهد رفت. مشخصات این دستگاه را در جدول زیر مشاهده کنید:

نوعسانتریفیوژ طبقاتی
مارک و کشور سازندهدیزل یا لیو
ظرفیت آبدهی4 M3/H
فشار کار15 bar
جنس پوستهSS304
توان مصرفی4 KW
تعداد1 دستگاه
مدل4/22
پمپ فشار قوی
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

دیدگاه بگذارید