تصفیه آب 25 متر مکعب

دستگاه تصفیه آب 25 متر مکعب

تصفیه آب 25 متر مکعب

در این بخش کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای طراحی و تهیه دستگاه تصفیه آب 25 متر مکعب را برای شما گردآوری کردیم. بعد از مطالعه این مقاله می توانید سفارش خود را در فرم زیر ثبت کنید و یا استعلام قیمت بگیرید.

با توجه به اینکه آب یکی از ملزومات مهم در اکثر صنایع است، دستگاه های تصفیه آب صنعتی با ظرفیت های تولید مختلف در این صنایع استفاده می شوند. اساس کار اکثر دستگاه های آب شیرین کن صنعتی، اسمز معکوس است که قادر به حذف بیشتر از 99 درصد از آلودگی ها و ذرات موجود در آب می باشد. در این مقاله می خواهیم دستگاه تصفیه آب 25 متر مکعب را معرفی کنیم و درباره ویژگی هایی که دارد، توضیحاتی را ارائه دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

معرفی دستگاه تصفیه آب 25 متر مکعب

سیستم تصفیه آب 25 متر مکعب همانطور که از اسم آن نیز احتمال می دهید می تواند در شبانه روز به میزان 25 متر مکعب آب را تصفیه کند. این دستگاه، سیستمی است که در کارخانه ها و صنایع بسیاری استفاده می شود و تمامی آلاینده ها مانند مواد شیمیایی، فلزات سنگین و هر نوع ناخالصی موجود در آب را حذف می کند.

بخش پیش تصفیه (Pretreatment Unit)

سیستم اسمز معکوس دستگاه تصفیه آب 25 متر مکعب

دستگاه های آب شیرین کن صنعتی به روش های مختلفی آب را تصفیه می کنند اما موثرترین روش، تصفیه به شیوه اسمز معکوس است که دستگاه آب شیرین کن صنعتی 25 متر مکعب نیز به این سیستم مجهز شده است.

در این مدل دستگاه تصفیه آب از یک موتور فشار قوی استفاده می شود که فشار لازم برای عبور آب از فیلترهای ممبران را فراهم کند. آب با عبور از فیلتر ممبران، ناخالصی های خود را پشت فیلتر جا می گذارد و فقط آب خالص امکان عبور از منافذ فیلتر را دارد.

آب تصفیه شده توسط سیستم اسمز معکوس قابل استفاده در صنایع مختلفی همچون کشاورزی، باغداری و گلخانه ‌ها، کارخانه ‌های آب معدنی و نوشابه، تولید مواد غذایی، آزمایشگاه ‌ها، صنایع دارویی و بهداشتی، صنایع نساجی و بافندگی، مراکز پرورش طیور، استخرهای پرورش ماهی، فروشگاه‌ های تهیه و توزیع آب تصفیه شده و بسیاری دیگر از صنایع می باشد.

بوستر پمپ

بوستر پمپ به منظور تامین فشار لازم جهت عبور آب از بخش پیش تصفیه (فیلتر شنی، فیلتر کربنی و میکرو فیلتر) در نظر گرفته شده است. که در جدول زیر مشخصات فنی و در کنار آن تصویر این پمپ تصفیه آب آمده است.

نوعسانتریفیوژ افقی
مارک و کشور سازندهدیزل یا لیو
ظرفیت آبدهی2 M3/H
فشار کار4 Bar
جنس پوستهاستیل و جنس پروانه استیل
توان مصرفی0/75.KW
تعداد1 دستگاه
مدل
بوستر پمپ

فیلتر شنی

فیلتر شنی به منظور حذف کدورت از سیلیس در دانه بندی مختلف درون مخزنی از جنس فایبرگلاس استفاده می گردد. مشخصات فنی و تصویر این نوع از فیلتر ها را در زیر مشاهده می کنید:

نوععمودی
جنس مخزنوتک یا مارتین
ظرفیت آبدهی4 M3/H
فشار کار2-10 Bar
قطر35 cm
ارتفاع160 cm
میزان سیلیس300 kg
محدوده دانه بلندیسیلیس نمره یک از قطر 0.5 میلی متر تا 1.5 میلی
متر
سیلیس نمره دو از قطر 2 میلی متر تا 4 میلی متر
سیلیس نمره سه از قطر 4 میلی متر تا 6 میلی متر
تعداد و سایز شیرآلات اصلیشیر نیمه اتومات
فیلتر شنی

فیلتر کربنی

فیلتر کربنی به منظور حذف کلر ، رنگ و بو درون مخزنی از جنس فایبرگلاس استفاده می گردد. مشخصات فنی و تصویر این نوع از فیلتر ها را در زیر مشاهده می کنید:

نوععمودی
جنس مخزنوتک یا نوآ
ظرفیت آبدهی4 M3/H
فشار کار2-10 Bar
قطر35 cm
ارتفاع160 cm
تعداد و سایز شیرآلات اصلیشیر نیمه اتومات
مقدار کربن25 کیلوگرم
تعداد دستگاه1 عدد
فیلتر کربنی

میکرو فیلتر

از میکرو فیلترها به منظور حذف هرچه بهتر کدورت آب تا حذف ذرات به قطر 5 میکرون مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد فیلترهای میکرونی نیز مشابه عملکرد فیلترهای شنی می باشد. مواد کلوییدی تا قطر 1 میکرون که از فیلترهای شنی و کربن اکتیو عبور کرده اند در این قسمت از آب گرفته خواند شد و SDI آب به کمتر از 3 خواهد رسید. بدین ترتیب آب آماده ورود به ممبران ها می شود.

مارک و کشور سازندهاستریم یا مشابه
گذر آب10 M3/H
جنس فیلترالیاف پلی پروپیلن (PP)
قطر و ارتفاع فیلتر20×2.5 inch
سایر حفره ها5 میکرون
جنس محفظه جانبو یا UPVC یا SS304
فشار کار2-10 bar
تعداد محفظه2
تعداد فیلتر1
تعداد و نوع فشار سنج1عدد / 10-0 bar با صفحه
نمایش 6 سانتی
میکروفیلتر جانبو

دانلود کاتالوگ راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب 25 متر مکعب

download

نکات مهم خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

پیش از خرید دستگاه تصفیه آب 25 متر مکعب یا هر مدل دستگاه تصفیه آب صنعتی دیگر، باید بعضی نکات مهم را در نظر داشته باشید که در این بخش بررسی می کنیم :

دستگاه تصفیه آب صنعتی در ظرفیت های 5 متر مکعب تا بالاتر از 200 متر مکعب طراحی می شود و شما برای خرید دستگاه باید بررسی کنید که در روز به چه میزان آب تصفیه شده نیاز دارید. دستگاه تصفیه آب 25 متر مکعب در شبانه روز قادر به تصفیه حداکثر 25 متر مکعب آب است.

قبل از هزینه کردن برای خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی، کیفیت آب را دقیقا بررسی کنید و مشخصات آب را در اختیار شرکت قرار دهید. با توجه به کیفیت آب ورودی به دستگاه، نیاز به استفاده از فیلترهای مختلف می باشد و در صورت استفاده از دستگاه نامناسب برای آب، کیفیت آب خروجی مطلوب نخواهد بود.

برای تصفیه آب با SDI بالا نیاز به دستگاهی است که از سیستم پیش تصفیه برخوردار باشد. اگر با انجام آزمایشات دقیق مشخص شود که میزان SDI آب بیشتر از 5 است، باید مرحله پیش تصفیه را بگذراند تا املاح و سختی بالای آب باعث آسیب به فیلترهای ممبران اسمز معکوس نشود. همچنین در سیستم پیش تصفیه به آب آنتی اکسالانت که نوعی رسوب گیر است تزریق می شود که فایده این کار جلوگیری از تشکیل رسوبات در فیلترهای ممبران است.

بررسی کنید که برای ساخت دستگاه تصفیه آب 25 متر مکعب از قطعات نو و اصل استفاده شده باشد. بعضی از شرکت ها در ساخت این دستگاه، فیلترهای تقلبی، کارکرده و شسته شده را استفاده می کنند که شما بعد از مدتی استفاده از دستگاه مجبور به هزینه کردن مجدد برای خرید فیلتر خواهید بود. درباره قطعات دستگاه تحقیق کنید و از کارشناس فروش شرکت تمام سوالات خود را بپرسید.

سایر کاربردهای دستگاه تصفیه آب 25 متر مکعب نیز عبارتند از :

  • تامین آب مورد نیاز فرایندهای پتروشیمی
  • تصفیه آب مصرفی صنایعی همچون شیشه سازی، کاغذ سازی، مواد شوینده و …
  • تامین آب مصرفی دیگ ‌های بخار و نیروگاه بخار
  • تصفیه آب در بیمارستان ها مخصوصا آب مصرفی بخش دیالیز
  • تصفیه آب مصرفی هتل‌ ها و شهرک ‌های مسکونی
  • تصفیه پساب صنعتی و استفاده مجدد از آن
  • و …

اجزای دستگاه تصفیه آب

پمپ فشار قوی (HPP)

آب برای گذر از سطح غشاهای نیمه تراوا (ممبران ها) باید دارای فشار مناسب باشد. هر چه شوری آب بالاتر باشد فشار کار سیستم نیز بالاتر خواهد رفت. مشخصات این دستگاه را در جدول زیر مشاهده کنید:

نوعسانتریفیوژ طبقاتی
مارک و کشور سازندهدیزل یا لیو
ظرفیت آبدهی2 M3/H
فشار کار15 bar
جنس پوستهSS304
توان مصرفی2.2 KW
تعداد1 دستگاه
مدل
پمپ فشار قوی

غشاء نیمه تراوا (ممبران – Memberane)

ممبران ها با استفاده از پدیده اسمز معکوس ، 99.5 درصد املاح محلول آب را حذف می کند. در این بخش 1 عدد ممبران 4 اینچ در نظر گرفته شده است.

مارک و کشور سازندهفیلمتک اورجینال آمریکا
مدلBW30-400
قطر و ارتفاع8×40 اینچ
جنس و نوع بافتپلی آمید SPIRAL WOUND
محدوده Ph2-11
مقاومت در برابر درجه حرارت45-2 درجه سانتی گراد
درصد حذف املاح99.5%
سطح فعال7.2 M2
تعداد1
ممبران
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای